Strossle fördjupar samarbetet med Closer – anlitar säljentreprenören Daniel Sahlman i Stockholm

Strossle, ett av Sveriges snabbast växande tech-bolag som hjälper sina uppdragsgivare att nå ut med content marketing genom bolagets publicistnätverk som når över 1000 siter, har under 18 månader arbetat med Closer för att öka försäljningen i södra Sverige. Nu väljer företaget att ta hjälp av Closer även i Stockholm. Daniel Sahlman börjar på Closer för att bli exklusiv säljentreprenör för Strossle i Stockholm från och med 2 november.Strossle erbjuder annonsörer att distribuera sin content marketing i Strossles publicistnätverk genom så kallad native advertising. Bolaget grundades 2013 och har på bara sju år etablerat sig i 10 länder och deras teknik används idag på fler än 1000 siter. Flera av Sveriges mest älskade varumärken är idag kunder till Strossle. Closers uppdrag har sedan i mars 2019 varit att öka försäljningen i södra Sverige och nu fördjupas samarbetet med ytterligare ett uppdrag i Stockholm.Daniel Sahlman har gedigen erfarenhet inom mediabranschen, senast som Key Acconut Manager på Azerion. Han kommer att ha en nyckelroll på Strossles säljavdelning och ansvara för några av de största kunderna och byrånätverken i Stockholm.– Jag kommer senast från rollen KAM i Stockholms medievärld och har länge spanat på Closer. När vi började dialogen insåg jag snabbt att upplägget tilltalade mig, att få arbeta med ett marknadsledande varumärke och få styra sin egen tid, men samtidigt ingå i en kontext är en perfekt kombination. Det tillsammans med att jag är imponerad av Strossles produkter och tjänster gör att det här uppdraget passar mig perfekt, säger Daniel Sahlman.Closer har sedan starten 2016 hjälpt sina kunder att stärka sin närvaro och öka sin försäljning i Göteborgsregionen och södra Sverige, nu börjar kunderna se fler fördelar med att arbeta ihop säljentreprenörer som jobbar exklusivt för dem även i Stockholm där många har sina säten. Uppdraget från Strossle är bolagets andra i Stockholm.– Closer har bevisat att de har det ultimata receptet för att motivera sina säljentreprenörer och vi är mycket glada att kunna knyta till oss en så erfaren och driven person som Daniel, säger Henric Smolak vd på Strossle.

Föregående
Föregående

Nytt uppdrag till Closer: öka försäljningen för Hitta.se – Jessica Sjöö blir ny säljentreprenör

Nästa
Nästa

Välkommen Martin!