Airtime Sales inleder samarbete med Closer

Discoverys och Nents gemensamma säljbolag Airtime Sales växlar upp i Göteborgsregionen – väljer Closer som partner.Discoverys och Nents gemensamma säljbolag Airtime Sales erbjuder geografiskt styrd annonsering i TV3 och Kanal 5 samt i streamingtjänsterna Viafree och Dplay. Bolaget vill öka försäljningen i Västsverige, och inleder därför ett samarbete med säljbolaget Closer.Closer har sedan starten år 2014 fokuserat på att öka försäljningen för olika typer av medieslag.– Hittills har vi skapat tillväxt åt våra uppdragsgivare inom DOOH, influencers, podcasts, online video, mobil display, affärspress och native. Tv passar helt perfekt in i vår portfölj och är det medieslag där annonsörerna spenderar största delen av sina investeringar. Att vi nu kan addera även TV till vår portfölj är verkligen den ultimata bekräftelsen på att Closer har ett starkt erbjudande, säger Fredrik Skåntorp, grundare och vd på Closer AB, i ett pressmeddelande.Erika Smedsbro som blir Airtimes dedikerade säljkonsult på Closer har en bakgrund på bland annat Jernhusen och Metro.– Vi är mycket glada och förväntansfulla över att inleda samarbetet med Closer och att Erika blir en del av vårt säljteam. Closer har historiskt visat att de kan försäljning och kan skapa bra relationer med uppdragsgivarens kunder. Nu ska det bli spännande att ta del av Closers kompetens för att flytta fram vår position i västsverige där vi ser stor potential och möjlighet att växa, säger Björn Aronsson som är vd på Airtime Sales.Erika Smedbro börjar sitt uppdrag på Airtime Sales den 2 mars.Läs artikeln i Dagens Media här.

Föregående
Föregående

Välkommen Martin!

Nästa
Nästa

Välkommen Ömer!