Strossle väljer Closer för ökad försäljning i södra Sverige

Acast, PlayAd, Keymobile, Emerse och nu Strossle, har samtliga under den senaste tiden tecknat avtal med Closer för att stärka försäljningen på lokal nivå i södra Sverige. Strossle, ett av Sveriges snabbast växande tech-bolag som hjälper sina uppdragsgivare att nå ut med content marketing genom bolagets publicistnätverk som når över 1500 siter, har en aggressiv expansionsplan där södra Sverige är en region som ska bidra till att nå försäljningsmålen.Ökad närvaro i södra Sverige är anledningen till att Strossle nu tecknar avtal med Closer. Med en aggressiv expansionsplan ser bolaget det som avgörande att försäljningen sker lokalt med goda relationer och hög servicegrad. Closer har rekryterat en ny säljkonsult för att ta hand om uppdraget. Tommy Lycén, som senast kommer från en KAM-tjänst på Stampen och innan dess KAM på Metro, ska från och med nu ansvara för försäljningen av Strossles tjänster i södra Sverige.– Vi ser hur efterfrågan på vårt erbjudande inom native advertising och content marketing fortsätter att öka över hela landet. Med Closer och Tommy kommer vi närmare våra kunder i södra Sverige, kan erbjuda en högre servicenivå och fortsätta vår tillväxtresa, säger Tobias Knutsson, försäljningsdirektör på Strossle Sverige.För Tommy Lycén är det här en spännande utmaning som helt går i linje med den utveckling han gjort på tidigare uppdrag och så som han ser på marknadens framtid inom mediesälj.– Jag har sett en växande potential i native under mina år inom dagspress och det ska blir fantastiskt roligt att få representera en av de absolut vassaste aktörerna inom detta i södra Sverige. Att dessutom få bli en del av Closer ser jag som högsta betyg på mina prestationer de senaste åren, säger han.Detta är Closers åttonde uppdrag och Stefan Norén, partner i bolaget, är mycket stolt och glad över utvecklingen sedan starten för fem år sedan.– Att vi lyckas få in både Strossle som kund och Tommy Lycén som medarbetare bekräftar ännu en gång att vi bara jobbar med de bästa säljuppdragen och de bästa säljarna, säger Stefan Norén.Closer är det lokala säljbolaget inom media som sedan starten för snart fem år sedan arbetat med att öka försäljningen och stärka bolagens position på marknaden i södra och västra Sverige. En del av framgången är att varje säljkonsult driver sitt eget bolag och arbetar exklusivt med sina säljuppdrag.Strossle är ett av Sveriges snabbast växande techbolag och hjälper publicister att förbättra sin trafik och hitta nya intäktskällor. Strossle erbjuder annonsörer att distribuera sin content marketing i Strossles publicistnätverk genom så kallad native advertising. Bolaget grundades 2013 och har på bara fem år etablerat sig i 10 länder och deras teknik används idag på fler än 1500 siter. Flera av Sveriges mest älskade varumärken är idag kunder till Strossle.

Föregående
Föregående

Closer tar över Forza Footballs försäljning

Nästa
Nästa

Välkommen Erika!