United Screens börjar sälja lokalt

United Screens inleder en satsning på lokal reklam i Västsverige i samarbete med Gina Tricots tidigare marknadschef Fredrik Skåntorp.Youtube-nätverket United Screens grundades för två år sedan och är idag ledande i Sverige med drygt 170 miljoner visningar per månad. Reklamen säljs idag både i Norden och globalt. Nu får annonsörer möjlighet att köpa reklamkampanjer även på lokal nivå, till exempel för en kommun. Detta görs möjligt genom ett säljsamarbete med säljbolaget Closer, som drivs av Gina Tricots tidigare marknadschef Fredrik Skåntorp sedan i fjol.Försäljningen inleds i Västsverige, då United Screens har flera ur sitt nätverk baserade där.– Tv-­tittandet minskar kraftigt i Sverige, och därför blir det allt svårare att få effekt med en reklamkampanj i rörlig bild, särskilt om man har en målgrupp under 40. Därför är denna satsning viktig och ger företagen i Västsverige en ny möjlighet att nå ut med sina reklamfilmer till den yngre halvan av publiken, säger Fredrik Skåntorp, ​vd och grundare på Closer, i en kommentar.I United Screens nätverk finns runt 400 Youtube-kanaler.Läs artikeln i Resumé här.

Föregående
Föregående

Closer rekryterar Ida Svensson från Expressen för att säkra United Screens expansion i södra Sverige

Nästa
Nästa

Visual Art etablerar sig i Göteborg