sep 11, 2018

|

Kategorier: SÄLJUPPDRAG

Acast förstärker sin lokala närvaro i Göteborg och Malmö

 Acast förstärker sin lokala närvaro i Göteborg och Malmö

Acast, världens största teknikplattform för podcasts, expanderar sin kommersiella verksamhet till Göteborg och Malmö. Victor Kumlin kommer ingå i Acasts säljavdelning och ansvara för relationer till annonsörer i västra och södra Sverige.

Victor Kumlin är säljkonsult från Closer, ett säljbolag inom media i Syd- och Västsverige. Han kommer för Acast räkning att fokusera på försäljning av driven marknadsföring och sponsring kring Acasts podcasttjänster.

– Eftersom efterfrågan på podcastannonsering fortsätter att växa exponentiellt, är det ett naturligt steg för oss att se hur vi bättre kan tillgodose våra kunder utanför Stockholm. Vi vet att de bästa förutsättningarna ges med lokal kunskap och förtroende. Att arbeta med Victor som en del av vårt team med hans goda lokala kunskaper i södra Sverige gör det möjligt för oss att bredda vårt erbjudande geografiskt, säger Fredrik Hermansson, Sverigechef på Acast.

– Vi är mycket stolta över att Acast har valt att arbeta med oss på Closer och att vi blir deras partner i två mycket viktiga städer i Sverige. Vår ambition är att leverera bästa möjliga försäljning och det är en ära att ett ledande bolag som Acast väljer att arbeta med oss, säger Fredrik Skåntorp, vd och grundare av Closer.

Under sommaren kunde Acast visa att deras tjänster har över 100 miljoner lyssningar varje månad och nyligen passerade bolaget 2 miljarder lyssningar sedan starten. Acast är därmed det ledande audio-on-demand nätverket i världen. Nyligen blev bolaget den officiella samarbetspartnern till BBC-podcasts utanför Storbritannien. Acast är dessutom plattform för bland andra Dagens Industri, Aftonbladet, Expressen och Bonnier-gruppen och oberoende kanaler så som Alice & Bianca, Har du sagt A får du säga B, Spår, Filip & Fredrik, Wahlgren & Wistam och Värvet.

Closer är ett av Sveriges ledande mediesäljbolag som under de senaste fyra åren har arbetat med bolag som Visual Art, United Screens, PlayAd, Dagens industri och Keymobile för att öka försäljningen och stärka deras positioner i Syd- och Västsverige.

Om Acast: Acast är en global datadriven podcast-plattform som sedan 2014 varit motorn som drivit podcastmediet över hela världen. Bolaget erbjuder sina användare hosting, distribution och monetarisering. Bland användarna av Acasts plattform återfinns några av världens mest kända innehållsskapare som t.ex The Financial Times, The Economists, och BBC, samt självständiga poddar som Alice & Bianca – Har du sagt A får du säga B, Spår, Filip & Fredrik podcast, Fördomspodden och Värvet.  Acast grundades i Sverige och har kontor i Stockholm, London, New York, Los Angeles samt Sydney. Bolaget har 100 medarbetare som är specialister inom teknik, innehåll, försäljning och administration. Acast har även en populär podcast-app och är globalt drivande inom frågor som rör mätbarhet och monetarisering i syfte att skapa ett hållbart ekosystem för Podcastare. Acast startades i Stockholm 2014 av Måns Ulvestam och Karl Rosander, tillsammans med medgrundaren Johan Billgren.

För mer information:

Fredrik Skåntorp, tfn: 0708-13 34 31, e-post: fredrik.skantorp@closer.se
Bilder för fri publikation kontakta: Anders Ekhammar, tfn: 0707-462579